fashionfashionfashionfashion

Ja, så kom den stora frågan upp i mitt lilla huvud när jag sitter här i min ensamhet och avnjuter nya marabou sensation toffee walnut som för övrigt är väldrans god och defenitift värd 30kr och en iskall promenad fram och tillbaka till statoil. Nåja åter till den stora frågan, hur ska den perfekta fashionchic limited edition vara? Vad tycker en vanlig svensson (i mitt fall mattsson) om den rollen i de svenska samhället? Spelar den en stor roll eller är de bara något som många vänder ryggen åt. Ja de kan man fråga sig!
Jag tänkte att efter som att de är min blogg du läser nu och i den gör jag vafan jag vill så tänkte jag försöka göra om min tankebana till en text som förhoppningsvis inte ska ta mig hela natten.

FASHIONISTA:
Ja först provade jag att googla ordet fashionista typ 7 gånger innan jag fattade att de kommer nog inga nya resultat på ett bra tag så de är nog bäst att jag slutar googla innan min dator hänger sig och jag inte hinner få ner de i bloggen.. de skulle vara så typiskt mig! Nåja, jag anser att är man en fashionista så ska man ha "det"! (viftar med händerna) Coco Chanel är idag en legend även kallad fashionista, eller alltå hela stilen. Den parfymen alltså den tantiga no8 coco chanel parfymen som får mig illamående. Den damiga stilen som är så tidlös och chic på en och samma gång! Nu menar jag inte att bara chanel är "it" alltså, misstro mig inte. Jag anser en fashionista som en mogen person med livserfarenhet, stil och klass. Fashion blir man inte för att man handlar på gina, visst jag älskar gina och gör ibland riktigt rediga kap där och jag har aldrig varit missnöjd men man blir ju som en i mängden. Man ska kunna skapa liv och rörelse med sina egna händer, de ska vara precis som magi. Man ska brinna för de... Jag vill mest vifta med händerna och formulera mig med ord och rörelser framför ett stort konferensbord fullt med ikoner som har förändrat värden.

Nu får ni säkert intrycket av mig att jag ska gå mode design eller liknande, de ska jag inte för jag ska jobba på konsum i jokkmokk. haha nä nu yrar jag! Sovgott ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0