En känsla

jag ska berätta en sak. Något som jag ständigt tänker på, men aldrig utvecklar. det är inget speciellt bara något spontant som kommer upp i mitt huvud ibland:)


Jag vaknar snabbt och slår upp ögonen, virrig som jag är snoozar jag klockan till kvart i 7. Lägger mig på andra sidan (slår oftast huvudet i väggen för jag snurrar på mig så fort:p) traskar upp och slår på tvn, kanal5 brukar de oftast bli;) traskar tillbaka till sängen och söker fram min telefon bland alla 160936405860 kuddar jag har i sängen. Kollar igenom nattens sms och ibland fyllesamtal och ler för mig själv. Sträcker sen ut mig och skriker ( alltså inte som ett brandalarm utan lite diskret ) för mig själv, klockan ringer igen och den är kvart i. Jag kliver upp, drar fingrarna genom håret, sprejar i lee stafford och ruffsar om, för övrigt så luktar lee's shine spray vanilj och godis typ. Helt underbart! Öppnar sedan mitt kläskåp och tar fram dagens kläder. Sliter av mig min varma sovtröja och kastar den på sängen, sen börjar jag klä mig.

Efter att jag klätt på mig så går jag in i köket, sätter mig på golvet och gosar med min yrvakna golvmopp wilda. hon är så mysig på morgonen:) Jag öppnar kylen och tar fram Proviva och dricker ett stort glas, med glaset i handen så knatar jag till datorn och stoppar på den. När den har startat så klickar jag fram "Ken Ring - Nu måste vi dra" som gör min morgon! Tar sen fram Facebook och skriver någon rad, efter de läser jag kissan, paow, kenza och fokis bloggar medans jag uppdaterar min blogg med ett leende på läpparna. Känslan när jag läst igenom dessa bloggar så känner jag mig inspererad för dagen och allt jag tänker på i den stunden är vad jag ska skriva i min blogg, hur jag ska utrycka mig. De är så mycket som jag vill ha ur mig på en och samma gång fast oftast slutar de med att de inte kommer ut nå.. Sån är jag, är inte så kåt på att berätta hur jag tycker och tänker. Nej jag har helt enkelt byggt en mur. På ena sidan av den muren svämmar mina känslor nästan över och på andra sidan finns verkligheten. Den som jag inte vill leva i.

Efter allt bloggande så tar jag mig in på mitt rum och sätter mig vid bordet. Plockar fram mitt smink och börjar att lägga concealer sedan solpuder och mascara, Jag avslutar alltid med ett DiorKiss läppglans.
Väljer ut skor för dagen lite snabbt när jag fyller mina väska med helt oviktiga saker som smink (som jag aldrig daltar med i skolan) de ligger oftast bara där och glänser:p En massa böcker osv.
När jag har skor, väska, nycklar och jackan så säger jag hejdå till wilda och låser dörren. I trappan möts jag av en instängd och underlig lukt, är svag för sånt så jag skyndar mig ner till min svarta biltema cykel, låser upp den och trampar iväg mot Bergviken. När jag kommer fram till skolan så går jag genom A-ingången och tycker att de är förbannat jobbigt när de sitter en massa folk där som bevakar varje andetag jag tar, ja även fast de är folk jag känner sen föut och är jätte bra kompis med så är de fortfarande jobbigt. Jag tar mig till mitt skåp med nr "128" låser upp de och snör in min jacka, låser och knallar yttligare en trappa där jag oftast hittar emma:) Min lektion hinner oftast börja så jag knallar iväg till grönan, Där  blir jag oftast hela dagen. När min skoldag är slut så väntar jag alltid på Emma eller Mickis för att sen cykla med dom till stan på min biltema hoj.

När vi är framme i stan så drar vi till mig, jag lagar mat ( som jag är kung på ) äter den sen ger vi oss ut på stan. På stan kan vi drälla flera timmar, middag äter vi oftast på stan. Tasty eller donken brukar de bli. Efter att vi ätit så drar vi alltid till mig i stan, byter om fixar oss lite för att sen cykla tillbaka till bergviksgården. På gården så brukar vi se film eller liknande. När gården stänger så är vi mest vid skolan och tjillar;) sen cyklar jag ensam hem till stan och när jag kommer in så kastar jag min jacka i mitt rum, sparkar av mig skorna trycker på tvn och kastar mig i sängen. Alla hundar kommer springandes och hoppar upp i min säng och retar mig till max! Tillslut kör jag ut hundarna och stänger dörren. trött lägger jag mig i sängen, sliter av mig kläderna och gosar in mig i täcket.
kollar tv ca en timma sen går jag till datorn. samma vanliga rutin; Läser alla bloggar, bloggar i min egen blogg, klickar fram Facebook och uppdaterar min status och sätter på musik. Ibland så klickar jag igenom Nelly.com, H&M.com, Asos.com, Gojane.com osv för insperation till mitt nästa fashionreport i bloggen.

När jag suttit klart vid datan så hoppar jag i duschen och sen torkar jag håret och lägger mig i sängen och slockanr som en prinsessa.


By: Linn-Sofia Mattsson


Kommentarer
Postat av: eemiliaj

fcuk, vilken fin bild gomman!

2009-09-21 @ 17:01:29
URL: http://eemiliajakobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0